Archipelago Haritası

Archipelago Haritası



  • Archipelago aşağıdakileri görebileceğiniz haritadır:
    • Üsler (Oyuncu ve Tarafsız)
    • Kaynak adaları
    • Denizaltı dalış noktaları
    • Etkinlikler (Dr. Terör ve Lt. Hammerman)
    • Oyunda her 37 dakikada bir saldırı alıp almayacağınıza karar veren bir zar atılıyor. Bir işgalin olmasının belirli bir ihtimali vardır. Zafer puanları bu ihtimali etkilemez. Bunu etkileyen unsur, o anda haritanız üzerinde kaç tane adaya sahip olduğunuzdur. Eğer haritanız üzerinde çokça Kara Muhafız üssünüz varsa, yeni istila ihtimali azdır, bunun tam tersi de geçerlidir.
    • Eğer haritanız üzerinde oyuncu üslerinden çok Kara Muhafızı üssü bulunuyorsa, yeni bir istilanın bir oyuncu tarafından yapılma olasılığı daha fazladır, bunun tam tersi de geçerlidir.
    • Üslerinizin zorluk derecesi, o anki Zafer Puanınızla doğru orantılıdır. Daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayınız.

 


Düşman Hareketleri yan barı:dusman-hareketleri

  • Harita açık olduğunda, sol üst köşede yer alan, üzerinde üç adet çizgi bulunan bir düğme göreceksiniz. Bu düğmeye basıldığında, bir “düşman etkinlikleri barı” oluşacak ve aşağıdakileri belirtecektir:
  • Rakip oyuncu aktiviteleri (bir oyuncu adası kaybettiğinizde ve tarafsız ada kaybettiğinizde)
  • Ana üs aktivitesi (ana üssünüzü savunduğunuzda)
  • Terör aktivitesi (Terör veya Volkan üslerinde belirdiğinde)
  • Kayak ada aktiviteleri (savunulduğunda veya kaybedildiğinde)
  • Günlük raporlarda (kaç kez saldırı aldığınızı gösterir)

 

 

 

ana-us
Ana Üs
dusman-ussu
Düşman Oyuncu Üssü
kara-muhafiz-adasi
Kara Muhafız Üssü
odun-kaynak-ussu
Odun Kaynak Üssü
tas-kaynak-ussu
Taş Kaynak Üssü
demir-kaynak-ussu
Demir Kaynak Üssü

Ada Tipleri:

  • Rakip üsler: Bu üsler diğer oyuncuların üsleridir, yani Kara Muhafız üslerinin aksine, aynı sizin adanız da da olduğu gibi, sahip olabilecekleri savunma binaları hakkında kısıtlamalar vardır. Yağmalanabilecek kaynakların miktarı, siz bu adayı keşfettiğiniz anda oyuncunun kasasının korumadığı kaynaklara göre değişmektedir.
  • Kara Muhafızları Adası: Bu adalar sistem tarafından kontrol edilmektedir. Genellikle oyuncu adalarından daha az binaya sahiptirler.
  • Kaynak adaları: Bu adalar diğer oyunculardan, ileri karakolları (karargaha benzer yapılar) yıkılarak alınabilir. Bu adalar sizin kontrolünüzdeyken ana üssünüze küçük botlarla kaynak taşırlar.
  • Lt. Hammerman üsleri: Bu üsler haritanızda özel yerlerde bulunabilir. Lt. Hammerman üslerini kazançlı ödüller için yıkabilirsiniz. Bu üsler bir kez mağlup edildiklerinde tekrar çıkmazlar. Lt. Hammerman hakkında daha çok bilgi edinmek için buraya tıklayınız.
  • Dr. Terör üsleri: Haftada iki kez Dr. Terör haritanızı işgal edecektir. Büyük kaynak ödülleri ve Karanlık Güç taşları elde etmek için 20 aşamadan oluşan bu üsleri mağlup edebilirsiniz.

Diğer alanlar

  • Hazineler: Haritada yeni bir alan keşfettiğinizde küçük altın sandıkları belirecektir. 1’den 30’a kadar elmas ve 1 zafer puanı içermeleriyle bilinirler. Bu hazineler harita üzerinde rast gele olarak tekrar belirebilir, ama yeni çıkanlar zafer puanı vermeyeceklerdir.
  • Denizaltı dalış noktaları: Bu noktalar denizaltı aracınızı hazine elde etmek için dalışa gönderebileceğiniz noktalardır. Üzerinde kırmızı bir bayrak olan dubalar şeklindedirler.
  • Ada bir kez gözlemlendiğinde, tekrar o adayı gözlemlemeye gerek duymaksızın kazandıracağı ödülleri görebilirsiniz.
  • Bir adanın vereceği ganimet miktarı, o ada haritanız üzerinde belirdiği sürece değişmeyecektir. Ancak oyuncunun ada tasarımı değişebilir.
  • Eğer bir kaynak üssünü fethederseniz, o ada maviye dönüşecektir. Ancak bir başkası siin elinizden kaynak üssünüzü alırsa, ada kırmızıya dönüşecektir.
  • Haritanın kuzey kısımları, Buz Güç Taşlarının bulunabileceği tek yer olan Buz adaları ile kaplıdır. Archipelago haritasında volkanik adalar da mevcuttur, bu adalardan Magma Güç Taşları elde edebilirsiniz.

archipelago-haritasi

 

Büyütmek için resme tıklayın.


Related posts

Albay Gearheart

Albay Gearheart

Yeni bir düşman geliyor: Albay Gearheart! Prototip modülleri için çıktığın avda Savaş Fabrikalarını yerle bir et Albay Gearheart, savaş fabrikalarına sahip tıpkı Lt.Hammerman ve Dr.Terör gibi yeni bir etkinliktir. Her 6 günde bir gelir ve 21 saat sürer. Albay Gearheart'ı aktif edebilmek...

Silah Laboratuvarı

Silah Laboratuvarı

Prototip modülleri toplayıp güçlü ama kısa süreli prototip savunmaları oluştur. Silah laboratuvarı, prototip savunmalar oluşturmak için kullanılır. Silah laboratuvarını yükseltmek birden fazla prototip savunma yerleştirmenizi sağlar. Prototip Savunma Hakkında Prototip savunma, ana üste...

Cehennem Topu

Cehennem Topu

Hedeflerin çoğunu anında yok eden bir Cehennem Işını ateş eder. Çok düşük ateş hızına sahiptir. Cehennem Topu, silah laboratuvarında yapılmış bir prototip savunmadır.Tüm prototip savunması gibi sadece 12 gün çalışma süresi vardır. Cehennem Topu atış başına çok yüksek hasar verdiği gibi...

Leave a comment